Перейти до основного вмісту

Ювілейний "Золотий лев - 2019"



Сьогодні у Львові розпочинається ювілейний 30-ий міжнародний театральний фестиваль “Золотий лев - 2019”. Глядачі дивитимуться вистави під відкритим небом - на площі перед Оперним театром, під дахом театру Воскресіння, Першого театру, театру Леся Курбаса, театру Лесі Українки, Оперного театру та театру Марії Заньковецької, і навіть у трамвайному ДЕПО.   
Цьогорічні постановки будуть тільки від тих режисерів, які брали участь у фестивалі більше 10 разів. Протягом дев’яти днів свої вистави покажуть театри з Києва, Херсона, Черкас, США, Угорщини, Польщі, Німеччини, Чехії та Грузії.
Також у рамках фестивалю відбудеться Конференція-семінар на тему «Етнічність театру в Європейському просторі» за участю продюсерів, директорів міжнародних фестивалів, режисерів та критиків, творчий вечір – зустріч з литовським актором театру Е.Някрошюса Владасом Багдонасом, Лекторій “Гордість міста” 4.0, лекція керівника музею “Слідами галицьких євреїв” Ольги Купчинської Лідовської “Берта Каліш та мандрівні зірки єврейського театру”.

28 вересня

Отже, розпочнеться фестиваль о 17:00 карнавальною ходою за участі театрів України, Польщі, Чехії, США (пл. перед Львівським Національним університетом ім. І.Франка– вул.Гнатюка – просп. Свободи – пл. перед Оперним театром).

О 18.00 Херсонський академічний театр ім.Куліша покаже виставу «Межа, або У контейнері» К. Кеяну, режисер Раду Гілаш (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5)
У центрі уваги – три історії поневіряння по Європах трьох українських нелегалів. Аби заради роботи дістатися Ірландії, вони готові на все – на страждання, приниження, на зречення власної національності, на підлість і навіть смерть.
Тривалість: 120 хв.

О 20.00 Львівський академічний театр Воскресіння покаже «Вогняне шоу» в постановці Я.Федоришина на площі перед Львівською оперою.


29 вересня
О 16.00 Київський академічний театр ляльок покаже виставу «Як загинув Гуска» М.Куліш в постановці О.Дмітрієвої (Львівський академічний театр Воскресіння на пл.ген.Григоренка,5).

1917 рік – час революції, час "чортівського туману", що поглинає все довкола. Змінюється влада, руйнуються традиції, а з ними і просте життя українців. Як бути, коли все у що ти вірив, гине на очах? Де віднайти "блаженний острів" та заховатись? Як знову навчитись спокійно дихати та не боятись? Як не загинути?


О 17.00 цирковий театр «Вуаля» (м.Львів, Україна) покаже циркову виставу для дітей від 1 до 101 років «Кольорові мандри» в постановці Ю.Пилипчука (пл. перед Львівською оперою).
О 19.00 світовий клоун Jeff Hess (США) представить виставу “Born to be Wild” (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5)


       О 20.30 вуличний театр «Хайлайтц» (м.Київ, Україна) продемонструє виставу «Серце Арлекіна» в постановці О.Свєтлякова (пл. перед Львівською оперою).

30 вересня

О 17.00 Театр Otwarta Pracownia (Польща-Німеччина-Україна) покаже виставу «Незнайома. Грецька трагедія» Й.Опарека в постановці С.Милека (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5)

Вистава розповідає про страх і підозрілість через  історичні травми. Про різницю між гордістю та гординею. Про шовінізм, який росте в нас і звільняється, щоб атакувати інший шовінізм. У пост-апокаліптичному пейзажі - на чужій планеті або на безлюдному пляжі, далеко від цивілізації - приземляється міжнародна група, об'єднана спільним завданням. Невідомий ворог ховається в темряві. Почуття небезпеки зростає. У колективі виникають конфлікти. Іноземці все ближче… Ви готові піти в космос?
Вистава була створена  в рамках міжнародного театрального проекту „Game Over” (Польща-Німеччина-Україна).


О 19.00 відбудеться вистава Дунайського театру (м.Вац, Угорщина) «Дядя Ваня» А.Чехова у постановці Я.Федоришина (Перший український театр: м.Львів, вул.Гнатюка, 11)
Увійшла в трійку кращих вистав Угорщини. Вистава збудована, як прекрасні картини сільського життя, де люди хочуть любові, але не отримують її із-за своїх принципів, недалекоглядності.


1 жовтня (день двох прем’єрних вистав)

Об 11.00 відбудеться конференція-семінар на тему «Етнічність театру в Європейському просторі» за участю продюсерів, директорів міжнародних фестивалів, режисерів та критиків. Модератори програми: Szasz Zsolt – продюсер, актор, редактор журналу «Szcenarium», директор фестивалів Угорщини; Ярослав Федоришин – Заслужений діяч мистецтв України, директор-художній керівник Львівського академічного театру Воскресіння, директор міжнародного театрального фестивалю «Золотий лев»; Pino Di Buduo – директор театру «Потлах», директор міжнародного театрального фестивалю «Лабораторій та Практик» (Італія).


О 17.00 Львівський академічний театр Леся Курбаса покаже виставу «Перехресні стежки» І.Франка у постановці І.Уривського (Львівський академічний театр Леся Курбаса: м.Львів, вул. Л. Курбаса, 3). Вистава вражає своєю естетикою та кольористикою. Нагадаємо, ми писали рецензію на цю виставу: https://newsproteatr.blogspot.com/2019/05/blog-post.html 



О 19.00 Львівський академічний духовний театр Воскресіння представить прем’єру «Серпень. Графство Осейдж» Т.Леттс у постановці А.Федоришиної (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5)



О 21.30 Дикий театр (м.Київ, Україна) покаже прем’єру вистави «Оліанна» Д.Мамет в постановці С.Мойсеєва (трамвайне ДЕПО: перехрестя
вул.Вітовського, вул.Сахарова, вул.Героїв Майдану). Хто уважно читав інтерв’ю Станіслава Мойсеєва ProТеатру, той пам’ятає, що режисер розповів про своє бачення твору: “Мемет шикарно маніпулює нами, створюючи певну ілюзію в стосунках і підміняючи позиції персонажів. Мені все ж видається, що це текст про знищення ліберально-новаторських інтелігентських ідей внутрішньо агресивною істотою.  Я акторам кажу, що ця дівчина діє хижацьки,  у неї відсутнє співчуття до людини, у неї дефіцит  якогось спектру людських емоцій. Вона діє по відношенню до цього професора, як до певної жертви, якій треба відкусити голову і все. Оця проблема мене хвилює. І це при тому, що я не хотів би, щоб це було пласким, однозначним. Мені здається, що Мемет написав саме про це, але так дуже підступно прикриваючи проблемами сексизму. Я все розумію, але це питання вже доведено до абсурду і є багато прикладів цьому. Професор платить за свою ліберальність, за намагання бути вільним, бути "над", бути свого роду деміургом. Я їм акторам пояснюю, якби там все ґрунтувалось на сексуальному підтексті, все було б значно простіше, а так вона йому дійсно подобається, і він відчуває себе таким собі пігмаліоном”. 



2 жовтня

О 18.00 відбудеться творчий вечір – зустріч з литовським актором театру Е.Някрошюса Владасом Багдонасом (Львівський академічний театр Воскресіння: мЛьвів, пл.ген.Григоренка,5)


О 19.00 вистава від Київського театру на Подолі «Хіба ревуть воли як ясла повні» В.Жежера за романом П.Мирного в постановці В.Малахова (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки: м.Львів, вул..Городоцька, 36).

Режисер вистави Віталій Малахов каже: “Роман Мирного не просто зараз актуальний, він завжди актуальний. Бо це стосується пошуку правди серед молодих людей, які завжди є максималістами, шукають правду стосунків, правду на Землі. Іноді ця якість робить з них сильних людей, а іноді ламає… Це радше не мюзикл, а музично-драматична вистава. Відмінність від оригінального твору, напевне, у тому, що ми намагаємося грати не сюжет, а відображення сюжету, його віддзеркалення у сучасному світі. Бо сподіваюся, що усі читали роман у 8 чи 9 класі”.


   О 20.00 Театр “VOSA” (м.Прага, Чехія) покаже виставу «Високі мрії» в постановці Якуба Видри (пл. перед Львівською оперою)

О 22.00 Черкаський академічний обласний український музично-драматичний театр імені Тараса Шевченка (Продюсерський проект Сергія Проскурні), монодрама «Елеонора» Ґіґо Де К'яра в постановці С.Проскурні (Львівський національний театр опери та балету: м.Львів, пр. Свободи, 28; кількість місць обмежена) Тривалість вистави: 60 хвилин.


3 жовтня

О 18.30 відбудеться лекторій “Гордість міста” 4.0, лекція керівника музею “Слідами галицьких євреїв” Ольги Купчинської Лідовської “Берта Каліш та мандрівні зірки єврейського театру” (Львівський академічний театр Воскресіння: м. Львів, пл. ген. Григоренка, 5).
Вхід вільний

4 жовтня

О 18.00 Театр 3pl (м.Варшава, Польща) покаже виставу «Лекція» у постановці Д.Скібінського (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5).
Канторівський шкільний клас наповнюється божевільним сміхом і багатьма спогадами шкільних історій – легкий і сентементальний, але гіркий на смак.
Божевільний урок, який грається без слів, ніби продовжується поза часом і ховає у своїй в’язниці учнів. Актори живуть окремо в канторівських партах – пастках – в просторах звичайних знань і хлопчачіх жартів. Вони занурені в свої власні спогади знайомих всім уроків біології, гімнастики, і лише на мить пробігають вузеньким переходом до сусідньої парти, щоб переносячи ситуацію, пережити нові історії.
Герої затівають змови, пустують, сміються, діляться канапками…Переживають сумніви і невдачі, перше кохання, безумство, жорстокість і травми приятелів.
Це подорож в минуле – і смішне, і ностальгічне, і сумне.


О 20.00 Тбіліський державний академічний російський театр ім. А.С. Грібоєдова (Грузія) покаже виставу «Шинель» М.Гоголя у постановці Автанділа Варсімашвілі (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки: м.Львів, вул. Городоцька, 36). 

Акакій Акакійович в цій виставі – не забута, ні на що не здатна маленька людина, а творець – художник букв. Башмачник мріє не про шинель, а про кохання. І здається знаходить її. Але виявляється, що кохання у нього просто вкрали…




5 жовтня

О 17.00 Вільний театр Грузії покаже виставу «Загнаних коней стріляють, чи не так» Х.Маккой у постановці Автанділа Варсімашвілі (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки: м.Львів, вул. Городоцька, 36)
Грузія. Наші дні. Телевізійний танцювальний марафон з призом в 100 тис. доларів зібрав декілька десятків учасників зі всього світу.
Марафон на виживання. Згідно правил, конкурсанти повинні танцювати парами цілі сутки. Переможе пара, яка протримається довше всіх.


    О 19.00 Київський національний театр ім.І.Франка представить львів’янам виставу «Коріолан» В.Шекспіра у постановці Д.Богомазова (Національний театр ім.М.Заньковецької: м.Львів, вул.Лесі Українки, 1) 




6 жовтня

О 18.00 Театр 3pl (м.Варшава, Польща)ще раз покаже виставу «Лекція» у постановці Д.Скібінського (Львівський академічний театр Воскресіння: м.Львів, пл.ген.Григоренка,5).


Закриє фестиваль о 20.00 Театр КТО (м. Краків, Польща) виставою «Перегрінус» в постановці Єжи Зоня ( пл. перед Львівською оперою).
Фестиваль проходить під патронатом Євгена Нищука.

Фото: з офіційних сторінок івентів фестивалю на фейсбуці

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз