Перейти до основного вмісту

Фестиваль-Премія «ГРА» визначила довгий список претендентів на перемогу

 

Національна спілка театральних діячів України (НСТДУ) – засновниця і організаторка Всеукраїнського театрального Фестивалю-Премії «ГРА», який цьогоріч відбувається вшосте, – традиційно у Міжнародний день театру оприлюднила довгий список учасників.

Цьогоріч 58 театрів із 18 міст беруть участь у Фестивалі-Премії! Загалом, на пошту надійшло 88 заявок, але технічний відбір пройшло 85 вистав. Якщо порівняти з попередніми роками, то заявок більше ніж, в першій, другій, третій, п’ятій «ГРІ» і лише на одну менше, ніж в четвертій. Лідером по кількості заявок як завжди є Київ – 35. Традиційно багато заявок надійшло зі Львова – 13. П’ять вистав надіслано з Хмельницька, по чотири – з Одеси, Харкова і Дніпра, по три – з Сум і Чернівців. По дві заявки отримано від театрів з Рівного, Івано-Франківська, Луцька і Ужгорода, по одній – із Запоріжжя, Чернігова, Мукачево, Полтави, Житомира і Кременчука. Серед постановників – 45 режисерів та 35 режисерок.

 До складу Експертної ради 6-го Фестивалю-Премії увійшли 10 українських фахівців та фахівчинь театрального, музичного, перформативного та хореографічного мистецтва з 5 міст країни: Юлія Бентя, Сергій Васильєв, Ганна Веселовська, Ірина Зубченко, Людмила Олтаржевська і Христина Шишкарьова з Києва, Роман Лаврентій та Олексій Паляничка зі Львова, Яна Партола і Юлія Щукіна з Харкова. 10 днів експерт_ки переглядали усі відеозаписи вистав і виставляли свої бали, щоб 27 березня був готовий лонгліст з 35 вистав. Далі експерт_ки поїдуть Україною переглядати постановки наживо, в липні сформують шортліст з 14 вистав, а у листопаді міжнародне журі визначатиме лауреатів 6-го Фестивалю-Премії.

Цього року в лонглісті представлені
10 міст: Київ (14 вистав), Львів (9 вистав), Одеса (2 вистави), Харків (2
вистави), Рівне (2 вистави), Івано-Франківськ (2 вистави), Дніпро (1 вистава),
Луцьк (1 вистава), Хмельницький (1), Чернівці (1 вистава). 29 вистав лонгліста
належать до репертуарів державних та комунальних театрів, 6
створені незалежними театральними і танцювальними
колективами.

Лонгліст Фестивалю-Премії ГРА – 2024

(за абеткою)

За найкращу драматичну виставу

1.   «Візит» (Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка) 

2.   «Вороги. Історія любові» (ГО «ЗАХІД-АРТ», Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької) 

3.   «Земля» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької) 

4.   «Мертві без поховання» (ГО «Франківський драмтеатр», Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка) 

5.   «Піна днів» (ФОП Кравченко, «Дикий театр») 

6.   «Сон літної ночі» (Київський академічний драматичний театр на Подолі) 

 

За найкращу камерну виставу (до 150 глядачів)

1.   «1900-й. Легенда про піаніста» (Одеський академічний музично-драматичний театр імені В. Василька) 

2.   «Довірливі розмови» (Український малий драматичний театр)

3.   «Камінний господар» (Київський академічний театр на Печерську) 

4.   «Клуб «Зневіра» (ГО «Мистецька Майстерня Драбина», Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки) 

5.   «Кортес» (Київський академічний театр «Золоті ворота») 

6.   «Мольєр. Анатомія» (Львівський академічний молодіжний театр імені Леся Курбаса) 

7.   «П’ять пісень Полісся» (Театр «ГаРмИдЕр» (ГО «Творче об’єднання «ГаРмИдЕр»)) 

8.   «Соломія» (ГО «Центр крос-мистецьких комунікацій», Київський академічний театр на Печерську) 

 

За найкращу виставу для дітей

1.   «Жираф Монс» (Харківський державний академічний театр ляльок ім. В. А. Афанасьєва) 

2.   «Івасик-Телесик» (Рівненський академічний обласний театр ляльок)

3.   «Скрудж. Різдвяна історія» (Рівненський обласний український музично-драматичний театр) 

4.   «Скрудж та Різдвяне диво» (Дніпровський академічний театр драми і комедії) 

5.   «Тореадори з Васюківки» (Київський академічний театр юного глядача на Липках) 

 

За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу

1.   «Джереґеля. ВеснянОчки» (Перший академічний український театр для дітей та юнацтва) 

2.   «Карпатський вестерн» (ГО «Фестивальний центр «Золотий Дюк», Одеський академічний музично-драматичний театр імені В. Василька) 

3.   «Піноккія» (Культурно-мистецька фундація «DUSHA|UA», Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва)

4.   «САД Божественних Пісень. Розмова птахів» (Львівський академічний муніципальний театральний, художньо-дослідницький та освітній центр «Слово і голос») 

5.   «Тигролови» (Київський національний академічний театр оперети) 

 

За найкращу танцювальну виставу і виставу фізичного театру

1.   «Косачка» (ФОП Лопата Юлія Сергіївна) 

2.   «Люлі» (ФОП Водзянська Світлана Анатоліївна) 

3.   «Тіні забутих предків» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької) 

 

За найкращу виставу на перетині театральних жанрів, мистецького синтезу і перформативних форм

1.   «Веселка на Салтівці» (Театр «Нафта») 

2.   «Дзяди» (Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка) 

3.   «Сто перших слів» (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки) 

 

За найкращу виставу-рефлексію на події російсько-української війни

1.   «Борщ. Мій рецепт виживання» (ГО «Центр розвитку театру «Час Т»», Хмельницький обласний академічний музично-драматичний театр імені М. Старицького) 

2.   «Величне століття. Веселе» (Чернівецький академічний обласний музично-драматичний театр імені Ольги Кобилянської) 

3.   «Військовий концерт» (ФОП Гриценко О.О., Театр Драматургів) 

4.   «Доця» (ФОП Білиць Ігор Костянтинович, Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької) 

5.   «Зелені коридори» (ГО «Асоціація розвитку культури та мистецтва», Київський академічний драматичний театр на Подолі)

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз