Перейти до основного вмісту

ГРА починається: міжнародне журі, перегляд вистав онлайн і фінал в Києві

 


3 20 листопада по 2 грудня 12 вистав-фіналістів ІV Всеукраїнського театрального фестивалю-премії  ГРА  можна дивитись ONLINE

12 вистав-фіналістів, які потрапили в шортліст ІV Всеукраїнського театрального фестивалю-премії ГРА, з 20 листопада по 2 грудня можна буде подивитись на каналі «НСТДУ України» в YouTube та на сторінках Спілки та Фестивалю-Премії ГРА у Facebook. Перед кожною виставою на глядача чекатиме інтерв'ю з її режисером.                   

                                                             

Через форс-мажорні обставини, спричинені пандемією COVID-19, фінальний показ вистав відбудеться у форматі online. 


Для визначення лауреатів фестивалю-премії залучено міжнародне журі, яке обере переможців у шести загальних номінаціях: За найкращу драматичну виставу; За найкращу виставу для дітей; За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу; За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу; За найкращу камерну виставу (до 150 глядачів); За найкращу пошуково-експериментальну виставу (на перетині театральних/мистецьких жанрів).


До складу цьогорічного міжнародного журі увійшли знані режисери та продюсери з п’яти європейських країн: Руї Мадейра, Португалія – актор та режисер, художній керівник Театральної компанії міста Брага, Анна Корженьовська-Бігун, Польща – докторка гуманітарних наук, упорядниця і наукова редакторка першого польського книжкового видання текстів Леся Курбаса «Łeś Kurbas. Pisma teatralne, Warszawa: Instytut Teatralny 2021», Беньямінас Жельвіс, Литва – співак, генеральний директор Каунаського державного музичного театру, Дайан Елшоут, Нідерланди – танцівниця, хореограф, педагог, дослідниця та тренерка. Фредерік Поті, Франція - режисер, актор, продюсер та генеральний директор Théâtre de la Massue, який працює в царині сучасного театру ляльок, 2004-2014 рр. – директор паралельної програми Авіньйонського фестивалю – фестивалю вуличного театру та нового цирку. Представник східних країн у проєкті «Павільйони майбутнього» в Авіньйоні, що ініційований Théâtre de la Manufacture.    Таким чином, серед представників журі представлені спеціалісти для кожної з шести номінацій/жанрів премії.


У 2020 році українські театри попри пандемічну напругу та інші зовнішні несприятливі фактори запропонували на розгляд експертної ради премії ГРА - 89 різножанрових проєктів, що надійшли з 23 міст України.


У порівнянні з 2019 роком, коли було подано 83 вистави, ІV «ГРА» знов побила власний рекорд. За традиційно активним Києвом (32 заявки), цього року суттєво підтягнувся Захід, з міст і містечок якого подалося 24 ГРАвці.  З’явилися й міста-дебютанти – Луцьк, Кропивницький та Кременчук. Тож, у фіналі ГРАтимуть театри з Києва, Львова, Одеси, Берегова, Луцька, Рівного, Тернополя.


Церемонія нагородження та урочисте закриття фестивалю відбудеться в Києві 4 грудня 2021 р. Всі бажаючі зможуть цього дня о 19:00 зайти на сторінку ГРИ в Facebook або YouTube-канал НСТДУ і першими дізнатись імена переможців під час прямої трансляції церемонії.


Отже, трансляції вистав-фіналістів можна дивитись з будь-якої точки України чи навіть світу з 20 листопада, щодня о 20:00 (крім неділі, коли трансляція почнеться о 14:00)

ПРОГРАМА

 

20 листопада, 20:00 - «Люди. Тіла. Метаморфози» - https://youtu.be/IFzpmPPxsp0

21 листопада, 20:00 - «VIÑO» - https://youtu.be/uPx-RfEzihU

22 листопада, 20:00 - «БУНА» - https://youtu.be/Iz1lzu5wheI

23 листопада, 20:00 - «ФІЛОКТЕТ. АНТИЧНИЙ РЕЙВ» - https://youtu.be/SZkzF4lhqak

24 листопада, 20:00 - «H-EFFECT» - https://youtu.be/epLZ1knDvSE

25 листопада, 20:00 - «КОСТРУБІЗМИ. КУМАНОВСЬКИЙ» - https://youtu.be/EHHgPfsxLJo

26 листопада, 20:00 - «ЧОРНОБИЛЬДОРФ» - https://youtu.be/ebZ-0E6FSB8

28 листопада, 14:00 - «А ХАЙ ТО КАЧКА КОПНЕ» - https://youtu.be/chlC3uOUSSw

29 листопада, 20:00 - «ЛИС МИКИТА» - https://youtu.be/XAW4asuuIDY

30 листопада, 20:00 - «ШИНЕЛЬ» - https://youtu.be/pL1CsHRDV3U

1 грудня, 20:00 - «СОБАЧЕ СЕРЦЕ» - https://youtu.be/Q2nkVjjcP2c

2 грудня, 20:00 - «ЦЕ ДИТЯ» - https://youtu.be/1xTMb61PU5k

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз