Перейти до основного вмісту

Богдан Поліщук pro Львівське Квадрієнале Сценографії 2021

З 8 по 10 жовтня у Львові вдруге відбудеться Львівське Квадрієнале Сценографії. Насичена програма передбачає події на різних локаціях, а саме: Палац Потоцьких, Галерея Сценографії, Lem Station (трамвайне депо). Відбуватимуть виставки, майстер-класи, презентації, екскурсії, лекції, зустрічі, покази фільмів і вистав.

Повну програму подаємо у кінці статті.

Ми ж вирішили дізнатися деталі підготовки до Квадрієнале, про гостей і найцікавіші події. На наші питання відповідав Богдан Поліщук – куратор проєкту "Український театральний костюм ХХ-ХХІ ст." та книжкового стенду Квадрієнале, Співзасновник Галереї сценографії, дизайнер проєктів Галереї, куратор мистецьких проєктів та виставок.

Pro підготовку

Львівське Квадрієнале сценографії відбулося вперше 4 роки тому, фактично якісь розмови, обдумування й попередні кроки до підготовки цьогорічного фестивалю почалися ще в 2018 році. Але, звичайно, безпосередня робота стартувала рік тому. Формування основних розділів програми, пошук запрошених учасників і локацій. Окремим етапом стала підготовка грантових заявок для УКФ та звернень до Львівської міської ради, які підтримали Квадрієнале цього року. Поштовхом до міжнародних партнерів стала участь Галереї сценографії у Тбіліському бієнале сценографії минулого року. А співпраця з Музеєм театрального, музичного та кіномистецтва України почалася раніше. Мова йде про підготовку видання книги та виставки «Український театральний костюм ХХ – ХХІ ст.» Над такими проєктами як Львівське квадрієнале сценографії працює ціла команда людей, це непроста логістична, документаційна, організаційна робота, яка лишається зазвичай поза увагою публіки, яка концентрується на презентабельній творчій складовій фестивалю.

Pro міжнародну складову Квадрієнале

Справа в тому, що міжнародна складова цьогорічного квадрієнале одразу анонсувалася в онлайн та діджитал форматі. З огляду на світову пандемію і непередбачувані хвилі карантинних обмежень, це була єдина реальна форма реалізації. Власне, взявши участь минулого року в Тбіліському бієнале, яке теж відбулося у дистанційному й діджитал форматі, ми зрозуміли, що це цілком прийнятна форма для тих умов, у яких ми зараз усі перебуваємо. Так спікери й художники з інших країн підтвердили свою участь. Тож Міжнародний онлайн симпозиум, який курує мистецтвознавиця Лілія Волошина відбудеться, а роботи закордонних художників готуємося представити у фото, відео чи інсталятивній формі. Наразі є вже підтверджені заявки від художників з Литви, Грузії, Білорусі, Канади.

Pro українських сценографів, чиї роботи будуть представлені на Квадрієнале

Ми представимо багатьох українських сценографів. Родзинкою цьогорічного Квадрієнале стане спецпроєкт, який вже згадував раніше, це виставка «Український театральний костюм ХХ – ХХІ ст.». Дякуючи підтримці й партнерству Музею театрального, музичного та кіномистецтва України ми представимо у Львові в залах відомого Палацу Потоцьких роботи насправді знакових художників світового рівня, чиї роботи зберігаються у фондах музею. Мова йде про фундатора українського мистецтва Василя Кричевського, авангардистів Олександри Екстер, Анатоля Петрицького, Вадима Меллера, Олександра Хвостенка-Хвостова, Бориса Косарєва, Федора Нірода й інших. Також в експозиції плануємо показати оригінали ескізів костюму геніального Євгена Лисика.

Сподіваємося, що й презентація видання, яке ми готували кілька років стане справжньою подією.

Ошатний художній альбом на 128 сторінок із чудовою і навіть унікальною підбіркою з 80 кольорових репродукцій ескізів костюмів українських художників, що охоплює 100 років нашої історії та текстами провідних мистецтвознавців: Ольги Лагутенко, Олени Ковальчук, Лілії Волошиної – це справді довгоочікуване видання для фахової аудиторії, яке, сподіваємося, стане популярним й у більш широкої аудиторії.

Також на Квадрієнале будуть представлені роботи найяскравіших сучасних українських сценографів: Андрія Александровича-Дочевського, Людмили Нагорної, Анни Іпатьєвої, Олександра Білозуба, Богдана Поліщука, Олега Татаринова й інших.

Самі експозиції, як і анонсували, ми плануємо представити у різних форматах. Це і виставки більш класичного формату, й інсталяційні проєкти художників.

Цікавою і направду важливою подією для театрального й мистецького середовища також має стати родинна виставка династії художників Ніродів, яка об’єднає кілька поколінь митців. Експозиція буде розгорнута в приміщені самої Галереї сценографії.

Інсталяційна, студентська, міжнародна й збірна всеукраїнська виставка сценографії запрацюють у локації, яку полюбляють у львівських мистецьких колах і яку вже добре знає широка аудиторія – Трамвайне депо.

Pro еко-сценографію

Екосценографія – це достатньо новий і цікавий для нас жанр. Це фокусування на питаннях екологічної проблеми і разом з тим пошук відповідних засобів виразності художником. Наразі таку роботу чекаємо від цікавої молодої сценографки Поліни Панченко.

Pro аудиторію Квадрієнале

Фактично всі події розраховані на широку аудиторію, людей, які цікавляться культурними подіями й інтелектуальною тусовкою. Певно, більш фахової аудиторії передбачають лише майстер класи художників та окремі лекції. Але ми чекаємо на активне студентство і зацікавлене мистецьке середовище міста. Хоча, як показує досвід минулого Львівського квадрієнале сценографії, ми готові до спілкування і з гостями з інших міст. Головне, щоб нас оминула чергова хвиля локдауну.

Тож бажаємо всім здоров’я і мобільності у наш буремний час!

 

Програма Львівського Квадрієнале Сценографії

Всі локації працюють з 10:00–19:00

ПАЛАЦ ПОТОЦЬКИХ (Коперника,15)

8 жовтня

18.00 Відкриття виставки «Український театральний костюм 20-21 ст.» Тетяна Руденко. Богдан Поліщук

18.00 – 19.30 Презентація книжки «Український театральний костюм 20-21 ст»; Кураторська екскурсія виставкою.

9 жовтня

14.00 – 15.00 кураторська екскурсія Руденко Тетяни

10 жовтня

14.00 – 15.00 кураторська екскурсія Руденко Тетяни

ГАЛЕРЕЯ СЦЕНОГРАФІЇ (Городоцька,36)

9 жовтня

16.00 – 16.40 Відкриття виставки родини Нірод

(Виставка працює цілий день)

10 жовтня

13.00 – 14.00 кураторська екскурсія виставкою родини Нірод.

(Виставка працює цілий день)

LEM STATION (Д. Вітовського, 57)

8 жовтня

20.00 – 21.00 Покази костюмів: Алія Меженіна, Анна Іпатьєва, Іннеса Кульчицька

Урочисте відкриття Львівське Квадрієнале Сценографії.

21.00 – 21.30 музичний перфоманс за мотивами новели Ольги Кобилянської "Меланхолійний вальс" Автор. Л. Душина (м.Харків)

9 -10 жовтня

11.00 – 13.00 Міжнародна онлайн-конференція №1, №2 Ліля Волошина.

12.00 – 13.00 кураторська екскурсія просторами сценографії.

9 жовтня

11. 00 – 12.30 Майстер-клас Алія Байтенова “Мова театрального костюму: не одяг а сенс”

13.00 – 14.00 Презентація технології ALT Stage. Новий мистецький простір

з використанням доповненої реальності. Олександр Маншилін

14.30 – 15.30 Майстер-клас лекція Дарія Зав’ялова“Образ Героя”

17.30 – 18.15 Зустріч з Сергієм Маслобойщиковим та студентами НАОМА

19.00 – 20.00 Вистава«Закон» Іван Світличний Режисер Анастасія Торос

20.00 – 21.00 Презентація фільму “Самоідентифікація під час ізоляції” Світлана Олексюк/Богдан Поліщук.

10 жовтня

11.00 – 12.00 Майстер-клас “Сценографія.Діалог творення вистави” Ридванецький Сергій та Наталя

12.20 – 13.20 Майстер-клас лекція Татарінов Олег “Створення сценографічних образів”

13.15 – 14.15 Лекція Олена Ковальчук “Українська сценографія 20 століття крізь призму театрального костюму”

13.30 – 14.30 Майстер клас Олександра Нагірна “Дитячий театральний костюм”

14.30 – 15.30 показ фільму “СценоГраф” авторський документальний фільм про М. Кипріяна реж. Д.Гірна та О. Шпакович

16.00 – 17.00 Лекція Лілія Волошина “Сприйняття українського сценографа у світі у різні часи”

18.00 – 19.30 Вистава “Малого театру” (м. Київ)“Андроїд. Номер

на твоїй спині” режисер – Г. Листвак, сценограф – Б.Поліщук, композитор – В. Бедзвін

20.30 Закриття Квадрієнале і вечірка

 Метеріал підготвувала Марія Шишкевич.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз