Перейти до основного вмісту

Театральний фестиваль-премія ГРА розпочав прийом заявок

GRA почалась: Національна спілка театральних діячів України оголошує прийом заявок на участь у Четвертому Всеукраїнському театральному Фестивалі-Премії «ГРА».

       Great Real Art - об’єднати всі театри країни і презентувати їх найкращі здобутки Україні та міжнародній спільноті, популяризувати національне театральне мистецтво в усіх його жанрах, стилях і формах, визначити провідні тенденції та стимулювати розвиток українського театрального конкурентного середовища.

       Фестиваль-Премія «ГРА» проводиться на конкурсній основі за підсумками минулого календарного року (цього року розглядатимуться прем’єри, які вийшли у період з 1 січня по 31 грудня 2020 р.). В ньому може взяти участь будь-який професійний театральний колектив будь-якої форми власності. Відбір учасників здійснюється у декілька етапів:

ü    І етап – подання заявок від театрів. Термін подання у 2021 р. – до 15 березня.

ü    ІI етап – на основі поданих від театрів заявок Експертною Радою формується лонглист учасників. Термін формування у 2021 р. – до 27 березня.

ü    ІІI етап – після перегляду Експертною Радою наживо вистав з лонглисту формується шортлист з 12 вистав. Термін формування у 2021 р. – перша половина липня.

ü    ІV етап – показ вистав у Києві та визначення переможців міжнародним журі. Термін проведення Фестивалю-Премії у 2021 р. – друга половина листопада.

      Лауреати фестивалю-премії визначатимуться у шести загальних номінаціях: За найкращу драматичну виставу; За найкращу виставу для дітей; За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу; За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу; За найкращу камерну виставу (до 150 глядачів); За найкращу пошуково-експериментальну виставу (на перетині театральних/мистецьких жанрів). Та у шести індивідуальних номінаціях: За найкращу жіночу роль; За найкращу чоловічу роль; За найкращу режисерську роботу; За найкращу сценографію; За найкраще пластичне рішення вистави; За найкраще музичне рішення вистави.

       Найкращих ГРАвців у ГРІ за «театральний «Оскар» нагородять Дипломом лауреата та грошовою винагородою на реалізацію нового проєкту.

        Ретельно відслідковувати етапи розвитку українського театру традиційно довірено Експертній Раді, склад якої зазнав цьогоріч деяких змін. Невтомна десятка експертів, у якої попереду тисячі кілометрів Україною та десятки годин вистав уже готується вирушати на пошуки кращих з найкращих.

        Юлія Бентя (м. Київ), Ганна Веселовська (м. Київ), Анастасія Гайшенець (м. Київ), Роман Лаврентій (м. Львів), Олена Либо (м. Харків), Людмила Олтаржевська (м. Київ), Віктор Рубан (м. Київ), Юлія Сущенко (м. Одеса), Юлій Швець (м. Київ) - на чолі з новообраною головою Експертної Ради - Ольгою Стельмашевською (м. Київ).

                           Ми ГРАємося? Ми - живемо у Great Real Art!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз