Перейти до основного вмісту

Режисери-хедлайнери 2000-х: Київський рахунок

 Театральний експертний рейтинг «Київський рахунок» - це підбиття підсумків року групою українських театральних критиків. 2020 став винятковим і стресовим для театрів, а відтак вони змінили більшість планів на прем'єри. Тому цьогоріч експерти вирішили задуматись над тим, які вистави стали знаковими для періоду 2000-х. Кожен театральний критик запропонував свою вибірку і в підсумку було створено рейтинг режисерів-хедлайнерів за кількістю згаданих вистав у списках експертів. 

Під час опитування експертами загалом було названо 159 вистав (97 з них – одноразово, ще 31 – двічі, а 14 – тричі). Зрозуміло, що в цих показниках великою мірою відбилися персональні симпатії та уподобання конкретних критиків. Водночас, мабуть, це є свідченням не такого вже й млявого процесу, як ми часом скептично собі уявляємо. Тож знайомимо вас із режисерами-хедлайнерами 2000-х років.


Дмитро БОГОМАЗОВ

15 вистав, згадані 13 експертами з 15, що брали участь в опитуванні.

«ЩАСТЯ ПОРУЧ», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В.Василька (2002);

«ЕДІП», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька (2003);

«РОБЕРТО ЗУККО», київський театр "Вільна сцена" (2004);

«ВОЙЦЕК. КАРНАВАЛ ПЛОТИ» (2012), Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра;

«ПОЙ, ЛОЛА, ПОЙ!» (2015), Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра;

"MORITURI TE SALUTANT", Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2013);

"ЧЕРГА", Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2006);

"НАШЕ МІСТЕЧКО", Київський академічний театр Липках (2014);

«ВЕСЕЛЬЕ СЕРДЕЧНОЕ, или КЕПКА С КАРАСЯМИ» (2014);

«КОРІОЛАН» В. Шекспіра, Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2018);

«ЛІС», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2015);

«УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2020);

«ЖИТТЯ ПОПЕРЕДУ», Київський театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2017);

«ЖІНКА З МИНУЛОГО», театр «Вільна сцена» (2007);

«ГАМЛЕТ», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька (2009).

Максим ГОЛЕНКО

9 вистав, згадані 11 експертами

«ВІЙ 2.0», Білиць-Арт центр / «Дикий театр» (2014);

«ВІТАЛІК», київський «Дикий театр» (2017); "ПЕНІТА. опера", незалежний проєкт за підтримки програми Culture Bridges (2019);

"КОРОЛЕВА КРАСИ", київський театр «Золоті ворота» (2015);

«СОБАЧЕ СЕРЦЕ», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька (2020);

"КИЦЮНЯ", київський «Дикий театр» (2018);

«БІЛА ВОРОНА», Рівненський академічний український музично-драматичний театр (2015);

«ЕНЕЇДА ХХІ», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька (2019);

«ХАЗЯЇН», Миколаївський академічний український театр драми і музичної комедії (2016).


Андрій ЖОЛДАК

7 вистав, згадані 9 експертами

"ГОЛЬДОНІ. ВЕНЕЦІЯ" Харківський академічний драматичний театр ім. Т. Шевченка (2004);

"ОДИН ДЕНЬ ІВАНА ДЕНИСОВИЧА", Харківський академічний драматичний театр ім. Т. Шевченка (2003);

"ЛЕНІН LOVE, СТАЛІН LOVE", Черкаський академічний музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2008);

«ГАМЛЕТ. СНИ», Харківський академічний драматичний театр імені Тараса Шевченка, 2002;

«МІСЯЦЬ КОХАННЯ», Харківський академічний драматичний театр ім. Т. Шевченка (2003);

«РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА. ФРАГМЕНТ», Харківський академічний драматичний театр ім. Т. Шевченка (2005);

«ВОЙЦЕК», Черкаський академічний музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2008).


Станіслав МОЙСЕЄВ
7 вистав, згадані 8 експертами

«ЧЕТВЕРТА СЕСТРА», Київський академічний Молодий театр (2007);
"ДЯДЯ ВАНЯ", Київський Молодий театр (2003);
"МОСКОВІАДА", Київський Молодий театр (2006);
«ТАКА ЇЇ ДОЛЯ» Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2014);
«ТРАГЕДІЯ ГАМЛЕТА, ПРИНЦА ДАНСЬКОГО», Київський Молодий театр (2000);
«ХОРОВОД ЛЮБОВІ», Київський Молодий театр (2002);
«ЛЕВ І ЛЕВИЦЯ» («Поганські святі»), Київський Молодий театр / Національний драматичний театр ім. І. Франка (2001).

Андрій БІЛОУС
7 вистав, згадані 8 експертами

"ЩАСТЯ", київський Новий драматичний театр на Печерську спільно з майстернею Андрія Білоуса (2010);
"ЗАГАДКОВІ ВАРІАЦІЇ", Київський академічний Молодий театр (2013);
"ГОРЕ З РОЗУМУ", Київський академічний Молодий театр (2016);
«УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ», Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» (2004);
«ШИНЕЛЬ», Київський національний академічний Молодий театр (2020);
«ЛОЛИТА», Київський театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2008);
"ОДНОРУКИЙ", Київський Молодий театр (2016)

Ростислав ДЕРЖИПІЛЬСЬКИЙ
6 вистав, згадані 11 експертами

«СОЛОДКА ДАРУСЯ» (2008), Івано-Франківський академічний музично-драматичний театр ім. І. Франка;
«НАЦІЯ» (2010), Івано-Франківський академічний музично-драматичний театр ім. І. Франка;
"ОСКАР ТА РОЖЕВА ПАНІ", проект Івано-Франківського академічного музично-драматичного театру ім. І. Франка за підтримки міжнародного фонду «Відродження», 2016;
"ЕНЕЇДА", Івано-Франківський академічний музично-драматичний театр ім. І. Франка (2014);
«ГАМЛЕТ» Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка (2018);
«ВОНА-ЗЕМЛЯ», Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка (2017)

Тамара ТРУНОВА
6 вистав, згадані 14 експертами

«ДВІ ПАНЯНКИ У БІК ПІВНОЧІ», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2013);
«ДІМ НА КРАЮ ДУШІ», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2018);
"ПІД НЕБОМ СИНІМ", Київський національний театр оперети (2017);
"ДІДОНА І ЕНЕЙ", Open Opera Ukraine (2017);
"САША, ВИНЕСИ СМІТТЯ", Київський Молодий театр (2017);
"ПОГАНІ ДОРОГИ", ГО "Інститут театру "Шостий поверх" / Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2019)

Владислав ТРОЇЦЬКИЙ
5 (фактично 7, але роботи, що увійшли до проєкту «Україна містична», експерти, не змовляючись, розглядали як цілісний цикл) вистав, згадані 9 експертами

Проєкт "УКРАЇНА МІСТИЧНА": «Пролог до „Макбета“» (2004),
«Річард ІІІ. Пролог» (2005),
«Король Лір. Пролог» (2006), центр сучасного мистецтва «ДАХ», Київ;
«ЕДІП. СОБАЧА БУДКА», ЦСМ «ДАХ» (2010);
«ЙОВ», Нова опера (2015);
«ЛЮДИНА-ПОДУШКА», ЦСМ «ДАХ» (2013);
«У ПОШУКАХ ВТРАЧЕНОГО ЧАСУ», ЦСМ «ДАХ» (2001)

Стас ЖИРКОВ
5 вистав, згадані 11 експертами

«НАТАШИНА МЕЧТА», київський театр "Відкритий погляд" (2011);
«ЛЮБОВ ЛЮДЕЙ», Київський академічний Молодий театр (2013);
«СТАЛКЕРИ», Київський академічний Молодий театр / театр «Золоті ворота» (2015);
«СЛАВА ГЕРОЯМ», київський театр "Золоті ворота"/ Івано-Франківський академічний музично-драматичний театр ім. І. Франка (2016);
"ТАТУ, ТИ МЕНЕ ЛЮБИВ?", київський театр «Золоті ворота» (2017)

Раду ПОКЛІТАРУ
5 вистав, згадані 3 експертами

"КАРТИНКИ З ВИСТАВКИ", Національна опера України ім. Т. Шевченка (2002);
"КАРМЕН TV", «Київ модерн-балет» (2006);
"ДОВГИЙ РІЗДВЯНИЙ ОБІД", «Київ модерн-балет» (2014);
«СПЛЯЧА КРАСУНЯ», Київ модерн-балет (2018);
«ПАЛАТА №6», «Київ модерн-балет» (2008)

Оксана ДМІТРІЄВА

5 вистав, згадані 6 експертами

"ЧЕВЕНГУР", Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва (2012);
"ОДРУЖЕННЯ", Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва (2015);
«ВИШНЕВИЙ САД», Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва (2016);
«ГАМЛЕТ», Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва (2018);
«МНИМЫЙ БОЛЬНОЙ», Харківський академічний театр ляльок ім. В. Афанасьєва (2017)

Віталій МАЛАХОВ
5 вистав, згадані 5 експертами

"ОТЕЛЛО", Національний драматичний театр ім. І. Франка (2002);
"ДЯДЯ ВАНЯ", Київський академічний театр на Подолі (2003);
«НА ДНІ», Київський театр на Подолі (2011);
«ПРО МИШЕЙ ТА ЛЮДЕЙ», Театральна компанія «Бенюк і Хостікоєв» (2004);
«МИНУЛОГО ЛІТА В ЧУЛИМСЬКУ», Київський театр на Подолі (2011)

Згадані менше 5 вистав:
Володимир КУЧИНСЬКИЙ -- "АМНЕЗІЯ, або МАЛЕНЬКІ ПОДРУЖНІ ЗЛОЧИНИ" (2008); "ТАК КАЗАВ ЗАРАТУСТРА" (2013); "НАРКІС" (2005); "МАРКО ПРОКЛЯТИЙ" (2001) – всі у Львівському академічному театрі ім. Леся Курбаса – 4 вистави, згадані 2 експертами.

Олексій ЛІСОВЕЦЬ -- «РОМЕО И ДЖУЛЬЕТТА» (2005); «ТОРГОВЦЫ РЕЗИНОЙ» (2004); «НЕ ВСЕ КОТУ МАСЛЕНИЦА» (2008); «ОПИСКИН. ФОМА!» (2012) – всі у Київському театрі драми і комедії на лівому березі Дніпра – 4 вистави, згадані 4 експертами.

Юрій ОДИНОКИЙ -- «ЖЕНИТЬБА», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2002); «БРАТИ КАРАМАЗОВИ», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2004); «ГІМН ДЕМОКРАТИЧНОЇ МОЛОДІ», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2011) – 3 вистави, згадані 4 експертами.

Андрій ПРИХОДЬКО -- "ЛІСОВА ПІСНЯ", Львівський театр ім. Леся Курбаса (2011); «МАРКІЗА де САД», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2001); «ШЯКУНТАЛА», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2006) – 3 вистави, згадані 7 експертами.

Андрій БАКІРОВ -- "КОМЕДІЯ ПОМИЛОК", Чернігівський академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2015); "ВІЙ. ДОКУДРАМА", Чернігівський академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2017); «НІЧ ПЕРЕД РІЗДВОМ», Чернігівський український музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2015) – 3 вистави, згадані 6 експертами.

Олексій КРАВЧУК -- «ГАМЛЕТ» В. Шекспіра, Львівський академічний театр естрадних мініатюр «І люди, і ляльки», 2017; «БАБА ПРІСЯ» П. Ар’є, Львівський драматичний театр ім. Лесі Українки (2015); "ОЧІКУЮЧИ НА ГОДО", Львівський академічний театр ім.. Леся Курбаса (2006) – 3 вистави, згадані 4 експертами.

Ігор СЛАВИНСЬКИЙ -- "ЛЬОВУШКА", Київський театр на Подолі (2010); «В БАРАБАННОМУ ПРОВУЛКУ», київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» (2000); «ЛИСТ БОГУ», Київський театр на Подолі (2012) – 3 вистави, згадані 3 експертами.

Іван УРИВСЬКИЙ -- «КАМІННИЙ ГОСПОДАР», Київський академічний театр на Подолі (2020); «ОДРУЖЕННЯ», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька (2018); "ФРЕКЕН ЮЛІЯ", киевский театр "Золоті ворота" (2018) – 3 вистави, згадані 4 експертами.

Роза САРКІСЯН -- «ПРЕКРАСНІ, ПРЕКРАСНІ, ПРЕКРАСНІ ЧАСИ», Перший академічний український театр для дітей та юнацтва, Львів (2018); «ТАК, МІЙ ФЮРЕРЕ», театр при галереї DE FACTO, Харків (2014); «МІЙ ДІД КОПАВ, МІЙ БАТЬКО КОПАВ, А Я НЕ БУДУ», копродукція, створена в рамках польско-українського перформативного проєкту «Мапи страху /Мапи ідентичності» (2016) – 3 вистави, згадані 7 експертами.
Олександр БІЛОЗУБ -- "SOLO-MEA", Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2005); «ДВІ КВІТКИ КОЛЬОРУ ІНДИГО», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2009) – 2 вистави, названі 2 експертами.

Михайло РЕЗНІКОВИЧ -- «ДРІБНИЦІ ЖИТТЯ», Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки (2015); «НАСМЕШЛИВОЕ МОЕ СЧАСТЬЕ», Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки (2003) – 2 вистави, названі 2 експертами.
Едуард МИТНИЦЬКИЙ -- «ТРИ СЕСТРЫ», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2010). Згадана 5 експертами.

Сергій МАСЛОБОЙЩИКОВ -- "VERBA", Національний драматичний театр ім. І. Франка (2018). Згадана 3 експертами.

Давид ПЕТРОСЯН -- «БУНА», КНУТКіТ ім. І. Карпенка-Карого / київський ЦСМ «ДАХ» / Національний драматичний театр ім. І. Франка (2016). Згадана 3 експертами.
Роман ГРИГОРІВ та Ілля РАЗУМЕЙКО -- «ЧОРНОБИЛЬДОРФ», Нова опера (2020). Згадана 3 експертами.

Олена АПЧЕЛ -- «ГОРИЗОНТ 200», Львівський драматичний театр ім. Лесі Українки (2018). Згадана 2 експертами.

Олександр ДЗЕКУН -- «БЕРЕСТЕЧКО» за Л. Костенко, Рівненський академічний музично-драматичний театр (2005). Згадана 2 експертами.

Петро ЛАСТІВКА -- "МАРТИН БОРУЛЯ", Волинський український музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка (2004).

Полина БАРАНИЧЕНКО -- «ВРЕМЯ», київський театр "U!ZAHVATI" (2018).

Анатолій ХОСТІКОЄВ -- «МОЯ ПРОФЕСІЯ – СИНЬЙОР З ВИЩОГО СВІТУ» (ремейк вистави Володимира Оглобліна), Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2014).

Тарас ЖИРКО -- "ОСТАННІЙ ВАГОН", режисер Тарас Жирко, спільний проект Національного театру ім. Івана Франка та Міжнародної антинаркотичної асоціації (2015).

Юлія МОРОЗ -- "БУТИ ЗНИЗУ", київський «Дикий театр» (2016).

Антон РОМАНОВ – «ОПОЛЧЕНЦІ», київський PostPlay театр (2015); «Мапа ідентичності / Мова Ворожнечі», майстерня Антона Романова НЕТЕАТР -- перформанс Антона Романова (2017).

Олег МЕЛЬНИЧУК – «ШИНЕЛЬ», Київський академічний театр на Липках (2009).

Володимир ПЕТРЕНКО -- «ГОЛОДНА КРОВ», Дніпровський молодіжний театр «Віримо» (2008).

Петро ІЛЬЧЕНКО -- «КАЙДАШЕВА СІМ'Я», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2007).

Михайло УРИЦЬКИЙ -- «ОСКАР» за Е.-Е. Шміттом, Київський муніципальний академічний театр ляльок (2015).

Олександр КРИЖАНОВСЬКИЙ -- «РАСПУТНИК», київський Новий драматичний театр на Печерську (2009).

Віктор ГИРИЧ -- «ЛІСОВА ПІСНЯ», Київський академічний театр на Липках (2005)

Володимир БОРИСЮК -- «МНЕ ТЕСНО В ИМЕНИ СВОЕМ…», київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» (2004).

Павло ЮРОВ -- «ДЕПО ПІВНІЧНЕ», київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» (2010).

Богдан СТРУТИНСЬКИЙ -- «ЗА ДВОМА ЗАЙЦЯМИ», Київський національний академічний театр оперети (2011).

Анна ОГІЙ -- «ХОЛОДНА М’ЯТА», Український малий драматичний театр, Київ (2018).

Дмитрий КОСТЮМИНСКИЙ -- «ГАМЛЕТ. BABYLON», колаборація української компанії Dollmen і швейцарської Korpüs Animüs (2014).

Микола ЯРЕМКІВ -- «НЕХАЙ ОДРАЗУ ДВОХ НЕ ЛЮБИТЬ...», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2000).

Олексій ГНАТКОВСЬКИЙ -- «ДВАНАДЦЯТА НІЧ, або ЩО ЗАХОЧЕТЕ» В. Шекспіра, Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка (2019).

Анатолій ЛЕВЧЕНКО -- «СЛАВА ГЕРОЯМ» П. Ар’є, Донецький академічний обласний драматичний театр (м. Маріуполь) (2015).

Людмила СКРИПКА -- «СОЛОДКА ДАРУСЯ» за М. Матіос, Чернівецький український музично-драматичний театр ім. О. Кобилянської (2008).

Світлана ОЛЕШКО -- «МАЛЕНЬКА П`ЄСА ПРО ЗРАДУ», харківський театр-студія «Арабески» (2001).

Ігор ЛАДЕНКО -- «ХУЛІЯ СЛАВЛЮ», харківський «Театр 19» (2003).

Степан ПАСІЧНИК -- «ПРИГОДА ВЕДМЕДИКІВ ПАНДА, ЯКУ РОЗПОВІВ ОДИН САКСОФОНІСТ, ЯКИЙ МАВ ПОДРУЖКУ У ФРАНКФУРТІ», харківський театр «P.S» (2005).

Олександр КОВШУН -- «ВОЙЦЕК», Харківський академічний драматичний театр ім. Т. Шевченка (2007).

Сергій ПАВЛЮК -- «НЕ ПЛАЧТЕ ЗА МНОЮ НІКОЛИ…», копродукція Національного академічного драматичного театру ім. І. Франка та Херсонського академічного українського музично-драматичного театру ім. М. Куліша (2015)

Григорій ГЛАДІЙ -- «ІСТЕРІЯ», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2004).

Олександр АНУРОВ -- «НАТАЛКА ПОЛТАВКА», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2005).

Формально на момент роботи над виставами ці українські режисери вважалися іноземцями:
Григорій ГЛАДІЙ мав канадське громадянство, Олександр АНУРОВ -- російське.
До рейтингу вистав українських театрів 2000-2020 р.р. увійшло ще кілька робіт, створених режисерами з-за кордону:
Маркус БАРТЛІ (Німеччина) -- «ДЕПЕШ МОД», Харківський театр для дітей та юнацтва (2016).
Агнешка БЛОНСЬКА (Польща-Велика Британія) – «МІЙ ДІД КОПАВ, МІЙ БАТЬКО КОПАВ, А Я НЕ БУДУ», копродукція, створена в рамках польсько-українського перформативного проєкту «Мапи страху /Мапи ідентичності» (2016).
Лінас ЗАЙКАУСКАС (Литва) – «КАВКАЗЬКЕ КРЕЙДЯНЕ КОЛО», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка (2007).
Григорій ЗИСКІН (Канада) -- «БАБЬЕ ЛЕТО», Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки (2007).
Ілля МОЩИЦЬКИЙ (Росія) -- «ТРИ СЕСТРИ», київський театр "Мізантроп" (2015); «КОРОЛЬ УБЮ», київський театр "Мізантроп" (2018); "ОРЕСТЕЯ", копродукція театру "Мізантроп" та Київського театру на Подолі (2018).
Ігор СЕЛІН (Росія) – «МАСКАРАД», Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки (2004).
Маттео СПІАЦЦІ (Італія) – «СІМЕЙНИЙ АЛЬБОМ», Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра (2019).
Міхаель ШТУРМ (Німеччина) -- «ЛОЕНГРІН», Львівська національна опера (2019).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз