У січні і лютому театр «Берлінер Ансамбль» транслюватиме
дві архівні вистави, які створені за текстами Брехта.
У розділі онлайн-проєкту німецького театру «BE on demand»
будуть викладені архівні відеозаписи двох постановок: «Дні Комуни» і «Коріолан»
в режисурі Манфреда Векверта і Йохена Теншерта. Трансляції німецькою мовою
будуть доступні безкоштовно протягом тижня.
Один з творців цих вистав Манфред Векверт в «Берлінер
Ансамбль» (головним режисером якого він став в 1960 році) працював в основному
в парі з Йоахімом Теншертом. Разом вони поставили, зокрема, «Дні Комуни» (1962)
про підйом і падіння Паризької Комуни в 1871 році. П'єса Брехта, яка лягла в
основу вистави, - адаптація тексту норвезького поета і драматурга Нурдаль Гріга
«Поразка» (1937). Маргарет Штеффін переклала п'єсу німецькою мовою в 1938, і
Брехт почав роботу над нею в 1947 році. Запис вистави 1966 року з'явиться на
сайті театру 15 січня о 19.00 і залишиться в доступі до 21
січня.
Іншою спільної постановкою стала трагедія Шекспіра
«Коріолан», яка була адаптована Брехтом в 1952 році. Виставу, поставлену в 1964
році, прохолодно зустріла східнонімецька критика, однак за кордоном мала
чи не найбільший успіх театру після смерті Брехта.
Пітер Брук в книзі «Порожній простір» писав про цю
виставу: «Нещодавня постановка «Коріолана» в «Берлінер ансамблі» піднімає в
цілому питання про те, де починається і де закінчується ілюзія. У певному
розумінні цю виставу можна назвати тріумфальною. Багато сторін п'єси немов
вперше зазвучали: її рідко так добре ставили. Трупа підійшла до п'єси з
соціальною та політичною міркою, а це означало, що штамповані механічні способи
сценічного рішення шекспірівського натовпу більше не годяться... Та енергія,
яка надавала акторам сили протягом декількох місяців роботи, яка висвітила в
результаті сенс того, що знаходиться за межами сюжету, йшла від інтересу
актора до соціальної теми. Маленькі ролі не здавалися виконавцям нудними - вони
ніколи не перетворювалися в фон з тієї причини, що несли з собою теми, цікаві
для вивчення і обговорення. І прості люди, і трибуни, і бій, і масовка були
насиченими: пускалися в хід всі театральні форми - костюми відображали щоденне
життя, але самі мізансцени йшли від трагедії».
Доступ до відеозапису 1978 року відкриється о 19.00 12 лютого, її можна буде подивитися до 18 лютого.



Коментарі
Дописати коментар