Перейти до основного вмісту

Три світові оперні хіти онлайн

  У поціновувачів оперного мистецтва є непересічна можливість переглянути 3 європейські оперні хіти від найвідоміших режисерів:
містика казкової опери Роберта Вілсона - "Травіата" Верді;
універсала-синтетика Стефано Поди, "Фауст" Гуно;
прибічника переосмислених класичних універсалій Петера Штайна - "Аїда" Верді.

ProТеатр бажає гарного перегляду!

Роберт Вілсон

The New York Times називає Роберта Вілсона "найвпливовішим у світі експериментального театру і дослідником способів використання простору і часу на сцені".
Створювані Вілсоном образи вражають чуттєве сприйняття і неймовірно заряджені емоційно, а його постановки заслужили визнання публіки і критиків у всьому світі.
Графіка, малюнок і скульптура Вілсона сотні разів експонувалися на індивідуальних і групових виставках по всьому світу, його роботи знаходяться в зібраннях приватних колекціонерів і музеїв.
 А ми пропонуємо вам насолодитися його оперною постановкою онлайн. 

ТРАВІАТА
Джузеппе Верді
Режисура, сценографія та світлове рішення –  Роберта Вілсона
Музичний керівник постановки і диригент – Теодор Курентзіс

Стефано Пода
«Фауст» – це не тільки можливість насолодитися видатною оперою Шарля Гуно. Це ще й рідкісна зустріч з режисером універсально-синтетичного складу, яким є італієць Стефано Пода. Для Стефано Пода постановка опери – це не просто уважне прочитання лібрето, розподіл ролей, співпраця з художником, але створення грандіозної картини світобудови! Він сам – і сценограф, і дизайнер по костюмах, і хореограф, і художник по світлу. По суті, він – деміург, який залишив акторові ту міру творчої свободи, до якої той звик.
ФАУСТ
Шарль Гуно
Версія «Фауста» 2015 року, туринський театр «Реджо»   
Диригент – Джанандреа Нозеда

Петер Штайн
Петер Штайн – театральний режисер. В енциклопедичних словниках Штайна прийнято називати німецьким режисером, хоча сьогодні його творчість, безсумнівно, належить всьому європейському театру.
Першим етапом на шляху до світової популярності став для Штайна 1970, коли режисер заснував і очолив театр Шаубюне (Schaubuehne) в Західному Берліні. Виставам Штайна, незалежно від їх тематики, завжди властива детальна, скрупульозно розроблена психологія персонажів; і ретельно відтворена в декораціях і звуковому оформленні атмосфера місця дії; підкреслено реалістичний стиль гри. Тут театральна стилістика вийшла на новий виток спіралі розвитку – переосмислення класичних методів гри.
У 2015 році у міланському театрі "Ла Скала" відбулася прем'єра опери "Аїда" Джузеппе Верді в постановці Петера Штайна. Відомий німецький режисер запропонував незвичайну версію найбільш затребуваного в Італії твору класика оперної сцени. За совами Штайна, він прагнув зробити з «Аїди» не звичне публіці "яскраве шоу", а тонку психологічну драму.
АЇДА
Джузеппе Верді
Театр "Ла Скала", 2015 рік
Диригент – Зубін Мехта

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз