Перейти до основного вмісту

ГРА: Лонг-лист сформовано



З 83 вистав стало 28!

У Міжнародний день театру Національна спілка театральних діячів оголосила лонг-лист учасників третього Всеукраїнського театрального фестивалю-премії ГРА. Цьогоріч театри представляють прем’єри, що вийшли у період з 1 січня по 31 грудня 2019 року.

За словами Голови НСТДУ Богдана Струтинського, наразі і Фестиваль-премія, і театри зіткнулися з рядом непростих викликів: «Поки ми справляємося. А от чи справиться з цим викликом влада, чи готова вона підтримувати сучасний український театр, чи складе вона цей іспит, ми дізнаємося дуже скоро. Культура – це базис нації, і дуже хочеться вірити, що у владних кабінетах це усвідомлять зараз, інакше може бути запізно».

Після оголошення лонг-листа, експерти мають подорожувати Україною і переглядати постановки наживо. Ми дуже сподіваємось, що невдовзі театри відкриють свої двері, відтак на початку липня буде сформовано шорт-лист з 12 вистав. А вже у листопаді в Києві має відбутися фінальний етап: вистави-фіналісти можна буде переглянути на різних театральних майданчиках столиці. Завершальний акорд – оголошення переможців міжнародним журі.

Цьогоріч також оновився склад експертної ради. До Анни Липківської, Ганни Веселовської, Світлани Максименко, Людмили Олтаржевської доєдналися музикознавець, критик, журналіст Юлія Бентя; театрознавець, критик, педагог, психолог Ельвіра Загурська; театрознавець, педагог Олена Либо; хореограф, культуролог, режисер Віктор Рубан; театрознавець, журналіст, фахівець із PR Ольга Стельмашевська та журналіст, культуролог, куратор мистецьких програм, блогер Юлія Сущенко.

Анна Липківська театрознавець, кандидат мистецтвознавства, голова Експертної ради ГРИ зазначає, що цьогорічній лонг-лист ГРИ став результатом ледве не цілодобового онлайн-листування експертної ради – з двома турами голосувань та відеоконференціями.


«Це – 28 вистав з 9 міст України. Підтвердили свій авторитет визнані лідери – обидва Національні імені І. Франка (Київський та Івано-Франківський), Національна оперета, Молодий, Національні опери зі Львова, Одеси, Харкова, чернігівці, сумчани, одесити з Театру ім. В. Василька, кияни з Лівого берега, Дикого, Золотих воріт, Перший та «Люди і ляльки» зі Львова. З відкриттів – молода команда «Покоління Пепсі» (Печерськ), ProEnglish Theatre, інклюзивний проект полтавських лялькарів… Так, хотілося б більше нового – яскравого, гучного. Але, погодьтеся,  час нині такий, що стабільність і еволюційний поступ – уже неабияке досягнення» — каже  пані Анна.

Тож, лонг-лист (список за абеткою):
«За найкращу драматичну виставу»:
1.  ГО «Креативний фонд імені Михайла Булгакова»/Київський академічний театр на Подолі – вистава «Зойчина квартира»
2.  ГО «Культура. Інновації. Майбутнє»/Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра – вистава «Альбатроси»
3.   Одеський академічний український музично-драматичний театр імені Василя Василька – вистава «ЕНЕЇДА XXI»
4.  Підприємство Національної спілки театральних діячів України «Будинок актора»/Київський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка – вистава «Верба»
5.     Сумський обласний академічний театр драми та музичної комедії імені М. С. Щепкіна – вистава «Пер Гюнт»

«За найкращу виставу камерної сцени»:
1.     ProEnglish Theatre – вистава «AMORphine»
2.     ГО «Європейський Культурний Центр»/Київський академічний театр «Золоті ворота» – вистава «MIŁOŚĆ / ЛЮБОВ»
3. ГО «Фестивальний центр «ЗОЛОТИЙ ДЮК»/Одеський академічний український музично-драматичний театр імені Василя Василька – вистава «Фантоми»
4.  Київський національний академічний Молодий театр – вистава «Ласкаво просимо до пекла»
5.    Київський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка – вистава «Лимерівна»
6.   Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр імені Т.Г. Шевченка – вистава «Наймичка»

«За найкращу виставу для дітей»:
1.      ГО «Інститут дослідження театру «Шостий поверх»/Дикий театр – вистава «Синя борода»
2.    Дитяча театральна школа м. Одеси/Київський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка – вистава «Снігова королева»
3.      Миколаївський академічний обласний театр ляльок – вистава «Мауглі»
4.   Перший академічний український театр для дітей та юнацтва – вистава «Аліса»
5.      Полтавський академічний обласний театр ляльок – вистава «На хвилі»

«За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу»:
1.      Open Opera Ukraine (Київ) – вистава «Ацис і Галатея»
2.   Київський національний академічний театр оперети – вистава «Сімейка Адамсів»
3.     Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької – вистава «Лоенґрін»
4.    Одеський національний академічний театр опери та балету – вистава «La Traviata»
5.      Харківський національний академічний театр опери та балету імені Миколи Лисенка – вистава «Любов до трьох апельсинів»

«За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу»:
1.      Ethnо Contemporary Ballet (Харків) – вистава «Скажи тихіше, якщо зможеш»
2.      Театр «Нєфть» (Харків) – вистава «APOLLO»

«За найкращу пошуково-експериментальну виставу»:
1.    «Творча Майстерня «ЕтноТолока»/Київський новий драматичний театр на Печерську – вистава «Покоління пепсі»
2.       ГО «Театральна платформа» – вистава «ПЕНІТА.опера»
3.    Івано-Франківський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка – вистава «Дванадцята ніч, або Що захочете»
4.     Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра – вистава «Сімейний альбом / Album di Famiglia»
5.     Львівський академічний театр естрадних мініатюр «І люди, і ляльки» – вистава «Пустостан»

Нагадуємо, лауреати фестивалю-премії будуть визначатися у шести загальних номінаціях: За найкращу драматичну виставу; За найкращу виставу для дітей; За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу; За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу; За найкращу камерну виставу (до 150 глядачів); За найкращу пошуково-експериментальну виставу (на перетині театральних/мистецьких жанрів), та шести індивідуальних номінаціях: За найкращу жіночу роль; За найкращу чоловічу роль; За найкращу режисерську роботу; За найкращу сценографію; За найкраще пластичне рішення вистави; За найкраще музичне рішення вистави.

Найкращих гравців буде нагороджено Дипломом лауреата та грошовою винагородою на реалізацію нового творчого проєкту.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз