Перейти до основного вмісту

8 причин побачити виставу "Схід - Захід"



1.  Вистава Влади Бєлозоренко «Схід – Захід» – це робота, яка складається з 5 маленьких дитячих п'єс, написаних підлітками зі сходу і заходу України (під керівництвом Наталії Ворожбит) в рамках проєкту «Class-Аct».
2.  Цей унікальний проєкт дає можливість звучати дитячому голосу з театральної сцени завдяки професійним акторам. Режисерка зшиває 5 п’єс в динамічну драматургічну картинку, не лишаючи жодного місця провисанню. Вдало обрано інструмент наскрізного лейтмотиву, що закладено в образі німої маленької щирої дівчинки, яка своїми мізансценами малює переходи від однієї п’єси до іншої і завершує виставу кодою власної долі.

3.  Перша частина вистави викликає вир позитивних емоцій від споглядання побутових насичених гумором сцен. Але перш за все, ця вистава – це надзвичайно вдалий майданчик для реалізації багатьох акторських перевтілень. Поряд з молодими акторами Віталієм Ажновим, Оленою Олейніковою, Апполінарією Василиною, Вікторією Муштей, Олександром Жилою та Петром Русанєнком надають максимального об’єму п’єсам прими українського театру  Олеся Жураківська та Римма Зюбіна. Акторський розподіл зроблено таким чином, що кожен має непересічну можливість наповнити фарбами свої образи, зарядити їх власною харизмою (будь то дівчинка, що втратила сестру, чи вайлуватий нахабний кіт). І це однозначний виграш вистави, однак не останній.

4.  Олеся Жураківська та Римма Зюбіна, наче два хребта по обидва боки дії, тримають її в рамках хорошого театрального смаку. Вся концепція вистави, не дає їй шансу навіть в комедійній частині скотитись до легкого капусника. Римма Зюбіна як актриса надпотужної енергетики прошиває своїми різноплановими, кардинально різними образами (від грузина безхатченка, голосу з потойбіччя до старезної хитрої бабці) всю виставу, нанизуючи на них, наче на стрижень, кожну з історій п’єс.

5.  Проте не все так наївно і по-дитячому просто, як можна представити, з огляду на факт постановки за непрофесійною підлітковою драматургією. Здавалося б, як можна порівнювати реалії існування на мирному заході України і фронтовому сході? Що спільного між Авдіївкою та Чопом? А спільне є – це те, що у кожного свої лінії фронту і, навіть, на мирному заході не кожен віднаходить своє безхмарне дитинство. Ці невеличкі історії підкорюють своєю безпосередністю та щирістю, але водночас є не такими простими, як здаються на перший погляд. Діти говорять про закоханість і втрати, про сім’ю та її цінності, про біженців та війну.

6.  Кожна ця історія має другий план, внутрішній потенціал вираження дитячого світобачення. І дитинство припиняється там, де виникає соціальне сирітство, незахищеність ні перед минулим, ні перед майбутнім: будь то реалії західного містечка, все життя якого заточене на видобуток бурштину, чи ніби прифронтовий, але далекий від проблем війни Харків, що приймає до себе хлопчика біженця з розбурханою трагедією бойових дій на його землі душею.
7.  Щирість і надія – головний лейтмотив кожної п’єси. І саме це почуття вистава лишає після себе. І вчить дорослих вірити в мрію, що є найважливішою здібністю кожної дитини, для якої і Україна – це не зшита тканина із шматків Заходу, Сходу, Півночі і Півдня, а суцільне полотно, на якому розкидано не просто людей/громадян, а маленьких і великих особистостей, зі своїми страхами, бідами і надіями.

8.   Це перша вистава, яку після звільнення з російського полону відвідав Олег Сенцов. Щоразу по закінченню вистави до звільнення режисера актори виходили з табличками #FreeSentsov.

Текст: Даша Кашперська

Фото: прес-центр театру «Актор»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз