Перейти до основного вмісту

Хто у виГРАші? | Результати ІІ всеукраїнського Фестивалю-премії «ГРА»



Театральний столичний марафон другого всеукраїнського Фестивалю-премії «ГРА», який було засновано Національною спілкою театральних діячів України, добіг свого завершення. 30 листопада на урочистому святі «Українського театрального Оскара» відбулось оголошення переможців у шести основних номінаціях та шести індивідуальних.
На першому етапі 10 експертів (театрознавців, музикознавців і представників ЗМІ) подивилися 83 відеозаписи постановок, які було представлено цьогоріч на конкурс. Головою експертної ради є відома театрознавиця Анна Липківська.
Протягом останнього тижня листопада у Києві на різних театральних майданчиках було показано 12 кращих вистав 2018 року з усієї України. Для того, щоб результати премії були максимально об’єктивними журі фінального етапу фестивалю сформували винятково з міжнародних експертів.

Голова журі – Дітер Топп журналіст, музикознавець і музикант (Кельн, Німеччина);
Адам Бала, Варшава, Польща – історик, педагог та громадський діяч (Варшава, Польща);
Б’янка Іонеску-Балло – генеральна директорка Національного театру "Іон Дачіан" в Бухаресті (Румунія);
Томас Ірмер – драматург, публіцист, театральний критик (Берлін, Німеччина);
Жанна Лашкевич – театральна критикиня, перекладачка, драматургиня (Мінськ, Білорусь).


Прикрасою церемонії нагородження стала Яніна Соколова, яка була ведучою святкового вечора і додала шарму, витонченості дійству, а також озвучила зі сцени важливі меседжі до театральної та владної спільноти, зокрема щодо до ситуації в Національному театрі ім. Марії Заньковецької пов’язаної із непродовженням контрактів з народними артистами Федором Стригуном та Таїсією Литвиненко. Яніна Соколова висловила слова підтримки майстрам сцени та закликала театральну спільноту шанувати своїх Майстрів.
Крім того на святковому концерті для глядачів виступали: Марина KRUTЬ - єдина в Україні та світі соул-бандуристка, учасниця шоу «Голос Країни» та «X-фактор»; провідні артисти Академічного театру KYIV MODERN-BALLET Theatre Артем Шошин та Олена Салтикова; гурт ЯгОди; неонове шоу від  Ortus show, виконавець та фіналіст відбору на Євробачення-2019  KHAYAT,  nEra Dance Group  та Twinsonix - Boxedge & Maryana Bodnar.

Отже, хто ж виГРАв омріяну статуетку?

Основні  номінації:

Найкраща музична вистава в жанрі опери, оперети, мюзиклу – «Скрипаль на даху» (Національний театр оперети, режисер Богдан Струтинський);

Найкраща вистава камерної сцени – «Фрекен Юлія» (Київський театр «Золоті Ворота», режисер Іван Уривський);
Найкраща пошуково-експериментальна вистава – «Світ у горіховій шкаралупі» (столичний Театр на Печерську, режисер Дмитро Захоженко);
Найкраща вистава для дітей – «Король Дроздобород» (Київський муніципальний театр опери і балету для дітей та юнацтва);
Найкраща хореографічна вистава – «Правда під маскою» (Львівський національний академічний театр опери та балету ім. С. Крушельницької ).
Найкраща українська драматична вистава – та найкраща режисерська робота – «Погані дороги» (режисерка Тамара Трунова), Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра.

Рівно половину індивідуальних нагород завоював Національний театр імені Івана Франка, а саме:
Найкраща чоловіча роль – це актор Дмитро Рибалевський, який і грає «Коріолана» у Національному театрі імені Івана Франка » (режисер Дмитро Богомазов);

Найкраще пластичне рішення – Олексій Бузько вистава «Коріолан», Національному театрі імені Івана Франка;
Кращий сценограф – Петро Богомазово – за художнє рішення вистави «Коріолан» в Національному театрі імені Івана Франка.

Крім того було визначено переможців і в таких номінаціях:
Найкраща жіноча роль – Інна Скорина-Калаба (вистава «Фрекен Юлія», Театр «Золоті Ворота»);

Найкраще музичне рішення Акмал Гурезов, Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра , «Погані дороги»;
Найкраща режисерська робота ­– Тамара Трунова, Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра , «Погані дороги».

Результати премії в багатьох номінаціях виявились передбачуваними, а в деяких неочікуваними, тому інтригу вечір зберігав до самого кінця. Фестиваль-премія передбачав, що кожну з вистав-номінантів міг відвідати кожен. Але попри це глядач на виставах міг голосувати лише оплесками, адже фестиваль не передбачає глядацького впливу на результати будь-якої з номінацій. Очевидно, що вже другий рік поспіль назріває актуальність глядацької номінації, яка б дала можливість максимально інтегрувати глядача до процесу ГРИ, зробивши його безпосереднім учасником процесу відбору своїх фаворитів. Крім того – це був би чудовий соціологічний інструмент, який дав можливість змалювати обличчя цільової аудиторії українського театру, визначити рівень її підготовленості, емоційної ерудиції та визначити найголовніші резонатори в українському суспільстві. 
А поки такої номінації немає, ProТеатр на своїй сторінці провів онлайн-опитування  підписників щодо кожної з номінацій і отримав такі досить цікаві результати:

Найкраща музична вистава в жанрі опери, оперети, мюзиклу 


Найкраща вистава камерної сцени 
Найкраща пошуково-експериментальна вистава 
Найкраща вистава для дітей 
Найкраща хореографічна вистава 
Найкраща українська драматична вистава 

Далі буде! ГРАйте і перемагайте!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в н...

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі...

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз...