Перейти до основного вмісту

Дім на ім'я "Людство"



У світі, де людина має безліч можливостей і вмінь, не вміє елементарного – бути щасливою, а тим більше не може гарантувати щастя близьким. «Гарантія 2 роки» за п’єсою Сіркку Пелтоли «Людяна людина» –прем’єра Тамари Трунової, що відкрила новий сезон в Театрі драми і комедії, говоритиме про людину і людство з іронією, гумором і сентиментом.
Фотограф Анастасія Мантач
Театр для глядача – саме цей постулат керівництво поклало в основу з першого подиху театру цього сезону. Він зустрів глядача на свою першу прем’єру оновленим холом, стильним візуальним позиціонуванням складу трупи, живим музичним брейком перед виставою, а головне – особливо теплим ставленням, яке відчувається одразу на рівні спілкування персоналу з глядачем. Тому не дивно, що і перша прем’єра нового сезону саме про людські взаємостосунки. «Гарантія 2 роки» – це стратегічний компроміс для нового старту в історії театру – комбінація нової форми з одвічним змістом: про людей і людяність, про самотність і втрачені ілюзії, про загублене чи взагалі не набуте вміння бути щасливими.
Фотограф Анастасія Мантач
Головний герой Анатолія Ященка Райне втрачає найважливіше для сучасної людини сьогодні – роботу, навколо якої крутиться все життя. Саме тоді, на фоні яскравих сітілайтів, що сповнені оптимістичними гаслами, як на тренінгах із саморозвитку, барвистих реклам подорожей до райських островів загострюється відчуття внутрішньої самотності і повертаються привиди минулого: розлучення з дружиною, втрачене спілкування з рідним сином й онучкою. Не ті підсумки хотілося б Рейне підводити вже в його віці. «Humanity» кричить неон на будинку, в маленьких сотах якого вміщено так само маленькі історії людських самотностей. І як тут не згадати славнозвісну однойменну пісню Клауса Майне і групи Scorpions, яка каже «HumanityGoodbye»…
Фотограф Анастасія Мантач
Тамара Трунова дає можливість зазирнути у вікна цих людських історій. Вони ніби про різне, але всі насправді про одне – гарантію сьогодні має будь-який гаджет, але людські стосунки не мають жодних, як і не мають ціни чи строку давності. Лунає: «Якщо вимкнути світло, то і бруду не видно». Але як довго ми можемо «вимикати світло» аби не бачити своїх проблем? Стосунки не продукт, а щоденна робота «крок за кроком», як не втомлюється повторювати Райне.
Фотограф Анастасія Мантач
Абсолютно чудовим універсалом, що об’єднує всю внутрішню дію вистави, надає їй динаміки і повітря, став герой Костянтина Костишина Калеві. Добродушний фрік, який у світі власної самотності вклав усю свою душевну прив’язаність і переживання в перегляд серіалу  «Санта Барбара», а історія випадкового сусіда Райне, стає ніби живим продовженням людських серіальних пристрастей в реальності, якими він щиро переймається не менше, ніж екранними. Він не Санта, що робить дива, він лише різдвяний олень, що може привести одних до інших, аби ті хоча б спробували обійняти одне одного. Ніхто не може зробити дива, якщо ти сам того не бажаєш. Люди самі собі ставлять бар’єри, опиняючись, в решті решт, як Райне, на одвірках власного життя і пам’яті про молодість і тропічні острови, єдине місце, де він був щасливим.
«Гарантія 2 роки» - це прості слова про головне, щоб нам не довелось колись самим сказати «Людство, прощавай…».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в н...

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі...

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз...