Загадкове нічне вбивство собаки або Маленький Принц вчить любити | Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки

Так колись однойменний роман
британського письменника став основою для п’єси Саймона Стівенса. А далі
успішна доля постановок на батьківщині в Британії в Королівському національному
театрі Лондона, а потім на Бродвеї, рекордні каси, завойовані 11 найпрестижніших
театральних нагород, серед яких премії «Драма Деск» та «Тоні». І ось Warner Bros. Entertainment надає права київському
театру на постановку в Україні.
Кирило Кашліков не
без списування елементів західної постановки ставить чуттєву і чутливу історію все
ж про свого Крістофера. 15-річний хлопчик-аутист знаходить сусідського улюбленого
собаку, заколотого вилами і, як головний підозрюваний, намагається розплутати
це вбивство, проте не здогадується, що йому доведеться розплутати зовсім інше,
те, що він і не мав знати про свою сім’ю.
Крістофер Бун Євгена
Щербаня – це образ, котрим не можна збрехати: ні акторськи, ні суто по-людськи.
Напевно, перше, що спадає на думку, коли ми згадуємо найбільш знамениті історії,
закарбовані в мистецтві, про особливих людей в нашому суспільстві – це оскароносна
кінострічка Баррі Левінсона «Людина дощу» з неперевершеним Дастіном Гоффманом у
ролі людини, хворої на аутизм. Євген Щербань нічим не поступається видатному
американському актору у надзвичайно точному відтворенні органіки «людини дощу».
Актор протягом всієї вистави практично не йде зі сцени, проте його нюансировка
ролі, прописана в рухах, погляді, мові, заповнює образ до дрібниць так, що вихопити
момент, коли актор відходить від заданого внутрішнього вектора героя, не можливо.
![]() |
Сцена з вокзалом з вистави |
![]() |
Євген Щербань в ролі Крістофера Буна |
![]() |
Олександр Кобзар в ролі батька
та Євген Щербань в ролі Кріса
|
Сценографія достатньо
мінімалістична, в ній лише ряди поліфункціональних стільців, які в потрібний
момент трансформуються то у зореліт та скафандр Кріса, то у вагони потягів
залізниці або метро. Безсумнівно надзвичайно потужним смислово-візуальним засобом
сценографічної виразності є відеопроекція. Це певна матриця внутрішнього світу
Кріса. Ми побачимо і літери, що складатимуться в слова, і рішення математичних
задач, і карти зоряного омріяного хлопцем неба, і переповнений, пульсуючий безліччю
валіз, вокзал. Однак найсильнішою є сцена, коли Кріс читає материні листи під
час дощу: на екрані текст листів розлітається на тисячі літер, що
перетворюються на величезні дощові краплі, котрі обвалюються зливою, а разом з
тим з-під стелі на Кріса на фоні цього дощу полетять десятки аркушів паперу,
втоплюючи хлопця у своїй важкій правді,
а глядача в емоційному катарсисі. І не була б ця вистава настільки
емоційно-влучною, якби не музичне оформлення, котре ставало внутрішньою кодою
кожної ключової сцени. Музичні композиції від Ólafur Arnalds та Max Richter ніби проводжали у великий космос беззахисного,
але рішучого підлітка.
![]() |
Мама- Наталія Доля |
Рецензія: Даша Кашперська
Коментарі
Дописати коментар