Перейти до основного вмісту

“Вій” від Раду Поклітару: Дівчина Хоми, австралійський народний інструмент і чи буде на виставі Гоголь?



У четвер відбулась прес-конференція, присвячена прем’єрі балету “Вій” Олександра Родіна у постановці Раду Поклітару. Глядачі побачать виставу 20 червня у МЦКМ “Жовтневий палац”, а ми ділимось з вами цікавинками.

 ·        Ідея поставити щось на основі української літератури в Раду Поклітару була давно. За словами балетмейстера, він прочитав багато української класики і хотів, щоб у творі була ”образність, яскравість характерів, контраст, внутрішня динаміка і, не в останню чергу, назва, яка добре продаватиметься”.

 ·        Саме “Вія” запропонував композитор Олександр Родін, у якого була сюїта до цього твору, яку він колись написав на замовлення одного диригента. “Навіть якщо балет “Вій” у моїй постановці не матиме шаленого успіху, на який я сподіваюсь, саме створена музична партитура для балету точно ввійде в мистецькі енциклопедії нашої країни”, - переконаний Раду Віталійович.

 ·      Вперше у балетній постановці використають відеомаппінг, створений Ольгою Нікітіною. До того ж, вона принесла у виставу свій маленький персонаж, про який ми дізнаємось вже на прем’єрі.

 ·   Виставу не буде оформлено декораціями у звичному розумінні. Вона буде в еклектичному стилі зі складною 3D-проекцією.

Прес-конференція 6 червня
Ескіз костюму Хоми
 · Дизайнер Дмитро Курята застерігає: “Якщо хтось очікує побачити традиційний український костюм, він його не побачить”. Звісно, філософія костюмів відштовхувалась від народних.

 ·      У театру вже заплановано гастролі “Вія”, зокрема 9 липня на сцені Одеської Опери на закритті фестивалю “Літо в стилі модерн”. Також плануються покази за кордоном, але технічний райдер спектаклю дуже складний, тому спочатку треба точно розуміти, з чого він складається, а потім вже можна спілкуватися із західними колегами.

 ·        Раду Поклітару ввів нового персонажа - дівчину Хоми Брута - Василину.

 ·      Головний герой Хома протягом усієї вистави йде зі сцени лише на 4 хвилини.

 ·     У театру вже заплановано гастролі “Вія”, зокрема 9 липня на сцені Одеської Опери на закритті фестивалю “Літо в стилі модерн”. Також плануються покази закордоном, але технічний райдер спектаклю дуже складний, тому спочатку треба точно розуміти, з чого він складається, а потім вже можна спілкуватися із західними колегами.
  
·  Головні партії на прем’єрі виконають Владислав Детюченко (Хома), Олена Салтикова (Панночка) та Артема Шошин (Сотник).


·        Київ модерн-балет співпрацював з Національним симфонічним оркестром під керівництвом Володимира Сіренка. 82 музиканти протягом кількох днів записували музику до двоактного балету.


 · Вперше в Україні в партитурі симфонічного оркестру використано австралійський народний духовий інструмент діджериду.

 ·  У партитурі також звучать кілька ударно-перкусійних інструментів, винайдених композитором Олександром Родіним.

 ·        У першому лібрето окремим героєм був образ Гоголя.

 ·        Другий прем’єрний показ у Києві відбудеться в жовтні.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в н...

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі...

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз...