Перейти до основного вмісту

Битва за Будинок актора. Наступний на черзі закриття?

У Будинку актора в столиці намагаються забрати приміщення, яке знаходиться в історичній будівлі в центрі Києва на вул. Ярославів вал, 7. Караїмська кенаса – відома в столиці пам'ятка архітектури, побудована 1902 року за проектом архітектора Городецького.

Директор Будинку актора Вікторія Московенко каже, що культурні діячі 38 років орендують це приміщення і утримують його за свій кошт. Але влітку 2018 року вони отримали лист від Департаменту культури і Департаменту комунальної власності КМДА про те, що історична будівля Караїмської кенаси йде на реставрацію, і договір оренди ніхто з ними продовжувати не буде. З червня планувалася реставрація головної будівлі, але потім з'ясувалося, що грошей на це немає.
«Немає грошей навіть щоб продовжити проектні роботи. Проте, працівників Будинку актора виганяють на вулицю. При цьому нам не запропонували жодного альтернативного приміщення для продовження своєї творчої діяльності », - поскаржилася директор.
Також вона вважає, що реставрація буде відбуватися не для того, щоб відновити будівлю Караїмської кенаси:
«Вони хочуть побудувати триповерховий будинок у дворі і добудувати два поверхи на сусідній будівлі. Для караїмської кенаси це взагалі неприпустимо, оскільки там немає міцного фундаменту, а сама будівля стоїть на насипному валу. Караїмська громада зараз в розпачі, тому що з ними не тільки ніхто не порадився, а їх навіть не поінформували про реставрацію їх унікальної культової святині », - вважає Вікторія Московенко.
Її заява на відео:



З приводу ситуації навколо Будинку актора з'явилася заява Національної спілки театральних діячів України (НСТДУ):




Однак альтернативного приміщення для митців Будинку актора КМДА надати на час реставраційних робіт не може – йдеться в офіційному листі. Вікторія Московенко в своїй відповіді на заяву НСТДУ зокрема повідомила: «Незважаючи на оприлюднення в інтернеті Заяви Спілки 25 січня, жодного офіційного рішення або документа , що забезпечить подальшу творчу діяльність Будинку актора та визначить його повернення у відреставровану будівлю наразі НЕ ІСНУЄ. Тому подальша доля мистецького осередку та унікальної будівлі й надалі нікому невідома. Ми хочемо бачити не модні гасла та пафосні обіцянки, а конкретні офіційні рішення. Отже, всі, хто з нами - НА МІТИНГ!!!»

У зв’язку з цим 28 січня в Києві пройшов мітинг на захист Будинку актора. За час пікету жоден представник КМДА до мітингувальників так і не вийшов. Як і в ситуації з Кінотеатром «Київ», колективу, що десятиліттями завідував роботою Будинку, відмовилися продовжувати договір оренди. Учасники акції переконані, що це не що інше, як спроба чиновників знищити нинішній заклад і переорієнтувати його на більш комерційно привабливий. Вони вимагають від київської влади відмовитися від таких планів і зберегти Будинок актора в його нинішньому вигляді.


За повідомленням видання «Інформатор» один з активістів розповів, що в Будинку актора змінилося керівництво. За його словами, нові керманичі воліють влаштовувати в будівлі мистецтва «п'янки». Крім того, керівник не підтримує акторів, а частіше думає про матеріальну вигоду.
Учасники акції збирали підписи петиції на підтримку Будинку актора. Один з активістів - молодий артист заявив, що в будівлі під прикриттям мистецького центру хочуть відкрити заклад розважального характеру.
Петицію можна також підписати онлайн за посиланням:
https://bit.ly/2WsqFb0
Більше коментарів учасників мітингу в сюжеті 5 каналу:





Тож ProТеатр і надалі буде уважно слідкувати за ситуацією, що склалась навколо Будинку актора і буде повідомляти нову інформацію. Ми також приєднуємось до заклику #save_будинок_актора! І сподіваємось, що нам не доведеться продовжувати список закритих культурних центрів (кінотеатри «Україна», «Київ» та ін.) міста Києва.

Фото: Політична критика

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кабукі - японський традиційний театр

В Японії лише за чотирма театрами - бугаку, бунраку, кабукі і ногаку - закріпився статус «традиційних». У країні досі існують виконавські мистецтва, безвісти зниклі на азіатському континенті. Виниклі в свій час під прямим впливом ритуальної та ігрової культур Китаю, Кореї, Індії, Тибету, Персії (а в ідейному плані - шаманізму, синтоїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму, індуїзму), ці виконавські мистецтва збереглися в Японії і донині. Фото актора з вистави театру Один з найвідоміших традиційних японських театрів - це театр кабукі. Початок жанру кабукі поклала Ідзумо-но Окуні 1603 року, коли стала виконувати ритуальні танці у висохлому руслі річки, а також на багатолюдних вулицях Кіото. Пізніше Окуні стала додавати до своїх танців світські й романтичні сцени під акомпанемент різних музичних інструментів. З ростом популярності Окуні стала виступати на сцені й зібрала свою трупу, що складалась тільки з жінок . Театр став відомим і виступав навіть перед імператором. Пі

Цитати Леся Курбаса

Початком мистецтва світу є театр. Створити те, чого немає в дійсності, кинути людям фантазію, ідеальне, неіснуюче, але прекрасне — тільки в цьому може бути різниця актора від гарно вишколеної мавпи. А для цього треба розбудити фантазію, виростити їй крила і навчитись літати. Митець той, хто у відчуванні творчому сильніший від існуючих категорій. Театр має бути таким, яким суспільство має бути завтра. Ви плачете на сцені, а публіка спокійно поглядає, а треба, щоб ви були спокійні, а публіка плакала! Мистецтво, особливо театр, мусить повернутися до своєї первісної форми — форми релігійного акту. Воно… в суті своїй — акт релігійний. Воно — могутній засіб перетворення грубого в тонке, підйому у вищі сфери, перетворення матерії. Тоді дійсно театр — храм, і мусить бути чистим і тихим, хоч і всякі молитви будуть у ньому. Коли ми принижуємо наші вимоги до того, що ми можемо в наших обставинах, то це не дасть ніякого прогресу. Політика залежить від державних мужів майже стіл

Українська класика в театрі

Постановки української класики в сучасному українському театрі вже давно переросли образ Мельпомени у віночку та вишиванці. Українська література в сучасному театрі – це філософський дискурс в національну свідомість, котрий вибудовує парадигму погляду на сучасне українське мистецтво. І саме з такими виставами без кліше ми познайомимо вас у цій статті, і ви забудете, що таке «укрліт» шкільного формату. Національний театр ім. І. Франка Традиційно саме в Національному театрі Франка можна знайти вистави за українською класикою на будь-який смак. Серед них є й такі, що заслуговують особливої уваги і відкриють для вас «укрліт» наново. «Morituri te salutant» Фото: офіційна сторінка театру Вистава за творами майстра української психологічної новели Василя Стефаника (1871 – 1936 рр.). Його твори, в основному трагічного напрямку, змальовують буденність сільського життя, ті драми, які відбуваються день при дні, навіть без усвідомлення героями значення і суті їх. Інсценіз